Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Hatay 26 °C
Parçalı Bulutlu

“ Fetih Şuuru “ Kültürel Programımızda Buluşalım.

“ Fetih Şuuru “ Kültürel Programımızda Buluşalım.

“ Fetih Şuuru “ Kültürel Programımızda Buluşalım.
30.12.2015
Belediye Başkanı Ayhan Yavuz’un 1 Ocak 630 Mekke’nin, 30 Aralık Kudüs’ün Fethi münasebetiyle hazırlanan Fetih Şuuru Kültürel programıyla ilgili yazılı mesajı
Mekke, âlemlere rahmet olarak gönderilen, Peygamber Efendimiz (S.A.V)’in dünyaya teşrif buyurdukları, çocuk ve gençlik yıllarını geçirdiği şehir… Nübüvvet kitabının hem ön sözünün, hem de son sözünün indirildiği, Hz. Adem ( Aleyhisselam )’dan itibaren, tevhit inancının, merkezi ve Müslümanların kıblesi Kabe’nin bulunduğu şehirdir.
Mekke’nin fethi İslam tarihinin en önemli olaylarından biridir. Hz. Muhammed ( S.A.V ) Mekke’yi fet ederek İslam’ın önündeki en büyük engellerden birini ortadan kaldırmıştır. İslam’ın Hz Muhammet’ten sonra yayılıp kurumlaşamasındı Mekke’nin Fethi gerçekten çok büyük bir etkiye sahiptir.
Efendimiz ( S.A.V) kendisine Allah tarafından Peygamberlik vazifesi verildikten sonra Mekkelileri Allah’ın dinine davet etmiş, fakat onlar bunu kabul etmedikleri gibi Müslüman olmaya başlıyor. Herkese ellerinden gelen, bütün eza ve cefayı da çektirmişlerdir. Hatta o kadar ileri gitmişlerdir ki Resulallah ( S.A.V. )’i öldürme kararı almışlar. Cebrail ( Aleyhisselam )’ın haber vermesiyle kurdukları tuzak boşa çıkmıştır.
Mekkeli müşriklerin bitmeyen eziyetleri sonucunda müminlerin dayanacak güçleri sabırları kalmayınca, Peygamber Efendimiz’ in niyazıyla müminlere hicret, Mekke’yi terk etme izni vermişti. Peygamber Efendimiz Mekke’den çıkarılırken, yaşlı gözlerle Mekke’ye dönmüş ve şöyle buyurmuştur. “ Ey şehir, senden çıkarılmasaydım vallahi seni terk etmezdim. “
Hicret sonrası Mekkeliler yine boş durmadılar Efendimiz ( S.A.V. ) ve Müslümanları yok etmek için uğraştılar. Bedir’de, Uhud’ da bozguna uğradılar ve nihayetinde Hudeybiye antlaşması elbette bu yaşananların her biri Mekke’nin Fethine zemin hazırladı.
Fetih çok geniş anlama sahip olup, feth denince Allah yolunda başarıdır. Bu başarının ilki 1 Ocak 630 Mekke’nin Fehidir.
Hicretten sekiz sene geçtikten sonra Resulallah ( S.A.V.) tekrar Mekke’ye dönüyor. Mekkeliler hiç beklenmedikleri bir anda Onbin kişilik sahabe ordusunu karşılarında görünce, neye uğradıklarını şaşırdılar. Hiçbir şey yapamadılar. Resulallah ( S.A.V.) Mekke’ye girdiğinde, Fethi kendisine nasip etmesinden ötürü minnet ve şükranını bildirircesine başını önüne eğiyordu. Muhacirler ve Ensarlarla birlikte Mescid-i Haram’a girdi. Hacer-i Esved’e doğru yöneldi, sonra Kâbe’yi tavaf etti. Kâbe’nin içinde ve etrafında üçyüzaltmış put bulunuyordu. Elindeki yay ile bunlara bir bir dokunuyor putlar devrilirken yeryüzünde Allah’tan gayrıya tapmanın sona erdiği müjdesini veriyordu. Mekke Fethi’nin amacı putları yok etmektir. Çünkü insanlık için en büyük yüz kararı Allah’tan başkasına tapmaktır. İşte 1 Ocak 630 yeryüzünden ilk binası Kâbe’nin bulunduğu şehir olan Mekke’nin İslam ordularınca feth edilmesidir.
Mekke’nin fethi ile yeni bir gün doğmuştur. Fetih bir güzelleştirme olayıdır. Bu gün yeryüzünün tarihi dahi değişti, yeryüzü zulümden kurtuldu. Efendimiz ( S.A.V ) Mekke’nin fethi tevhidin yeryüzüne kesin olarak yerleştirilmesi anlamındaki kıvılcımdır.
Kudüs şehri ilk olarak O fil Tepesinin Silvan köyüne bakan kısımda kurulmuş olup, tepede bir su pınarı vardır. Ve insanlar su ihtiyaçlarını buradan karşılıyordu. Kudüs tarihin en eski şehirlerinden biridir. Tarihçiler Kudüs’ün inşa ediliş tarihi için kesin bir şey söyleyememektedir. Mescid-i Haram’ dan 40 yıl sonra kurulmuştur.
Kudüs Müslümanlar için bir sancaktır. Kudüs düşerse Müslümanların sancağı düşer. Yerküre üzerinde siyasi, dini, Kültürel ve ekonomik olarak hemen her devirde dünyanın ağırlık merkezi olmuş coğrafyalar vardır. Ancak hiçbir coğrafya dünyanın maddi ve manevi açıdan merkezi olan Kudüs kadar ehemmiyet arz etmemiştir. Onun bu hususiyeti tarih boyunca büyük istilaları üzerine çekmiş ve bu kutsal şehrin ve bu kutsal şehrin insanları bütün Filistin ile birlikte büyük felaketlere boğmuştur. Bütün bu istila ve felaketler göz önüne alındığından, Müslümanların Kudüs’ü fethi daha önceki ve daha sonraki istilaların tamamından farklı bir mahiyet arz ettiği gibi bilhassa dini ve insani değerler açısından da büyük bir mana ifade etmektedir.

Peygamberler şehri olan Kudüs, Yahudiler ve Hristiyanlar için olduğu kadar, Müslümanlar içinde kutsal bir şehirdir. İsrail oğullarının tarihi ile özdeşleşen Kudüs, Hristiyanlar için Hz. İsa’nın kısa ve çarmıha gerilmesi ile sonuçlanan hayatının hatıralarını barındırırken, Müslümanların ilk kıblesi ve Hz. Muhammed’in Miracının gerçekleştirdiği yer olmuştur. Mekke ve Medine’den sonra üçüncü önemli şehirdir. Müslümanlar açısından bütün bunlar Kudüs’ün fethinin dini şartlarını oluşturmuyordu.
Efendimiz Hz. Muhammed ( S.A.V. )’in Isra hadisesi gerçekleştiğinde İslam fetihlerini devri başladı. Bu hadisede Kâbe ve Mescid-i Aksa’nın aralarında manevi olarak bağlantı kuruldu. İslam ordusu Ubeyd’e Bin Cerrah önderliğinde şehri kuşattılar. Patrik Safronyus Şehrin anahtarını Hz. Ömer’in kendisine vermek istedi. Hz. Ömer şehre geldi. Hz. Ömer (r.a) 636 şehrin anahtarını aldı. Bir güven fermanı yazıldı. Hz. Ömer (r.a) şehrin ismini İlya’dan Kudüs’e çevirdi.
Hz. Ömer (r.a) devrinden sonra Emeviler şehri kontrol altına aldılar ve çok önem verdiler. 661 ile 750 yılları arasında hüküm sürdüler. Abbasiler 750-878 yılları arasında Kudüs şehrine hâkim oldular. Abbasiler, Fatimiler ve Karmatiler arasında askeri darbelerden dolayı şehirde istikrarsızlık yaşandı. 1071 tarihinde Şehre akim oldu. Daha sonra Fatımilerden dolayı haçlılar 88.yıl Kudüs’ü işgal ettiler.
1187 yılının Temmuz ayında Selahaddin Eyyübi Hıttın Savaşı’nı kazandı tarih yazdı.
1187 yılında Selahaddin Eyyubi Hıttın savaşında haçlıların elinden geri almayı başardı. Kudüs halkına en iyi şekilde muamele yaptı. Kübbetüs Sahra’nın üstündeki haç işaretini kaldırttı. Şehrin restore, mimari ve yenilenmesine çok önem verdi.
Osmanlı ordusu 28 Aralık 1516 yılında Sinan Paşa önderliğinde, Yavuz Sultan Selim’in Mısır seferinde Kudüs’e girdiler. Kudüs’ün fethinden sonra Yavuz Sultan Selim Mukaddes Kudüs şehrini Kudüs’ü şerif olarak değiştirdi. Osmanlı Devleti burada 400 yıl hâkim olmuştur. Osmanlı İmparatorluğu için Kudüs her zaman büyük önem taşımıştır. Kanuni Sultan Süleyman Sultan 4.Murad, Sultan Abdülmecid, Sultan Abdülleziz ve 2. Abdülhamit Han Kudüs şehri için pek çok hizmette bulunmuştur.
İşte bu tarih şuurunu tekrar yaşamak için 31 Aralık Perşembe günü saat 19.00 da Platin düğün salonundaki 1 Ocak 630 Mekke’nin 30 Aralık Kudüs’ün fethi şuuru kültürel programımıza bütün ilçe halkımız davetlidir.

Ayhan YAVUZ
Kırıkhan Belediye Başkanı

Kırıkhan Belediyesi

Sitemizde yayınlanan her türlü yazı ve haber kaynak belirtilmeden kullanılamaz..

Cumhuriyet Mahallesi General Şükrü Kanatlı Caddesi No:2 Kırıkhan-HATAY
Santral No: 0326-344 14 22|Faks No: 0326 344 10 06